KNAUF

KNAUF

Grupa Knauf to jeden z wiodących producentów nowoczesnych materiałów budowlanych na świecie z centralą w Iphofen w Niemczech. Nasz asortyment obejmuje systemy tynkarskie, systemy suchej zabudowy, systemy podłogowe, systemy ociepleń, chemię budowlaną oraz maszyny i narzędzia budowlane. Historia Knauf sięga 1932 roku, kiedy dwaj bracia Alfons i Karl Knauf założyli rodzinną firmę, która miała prowadzić wydobycie gipsu. Dzięki swojej odwadze, determinacji i umiejętnościom biznesowym zaledwie rok później otworzyli pierwszą własną fabrykę gipsu w Perl w Niemczech, dając podstawy temu, co dziś nazywamy Grupą Knauf.

Grupa Knauf przeszła długą drogę od małej, rodzinnej firmy do wielkiego, międzynarodowego koncernu, który prowadzi działalność na całym świecie, dalej pozostając firmą rodzinną. Jest dumny z historii i przez cały czas kieruje się zasadami, jakie przyświecały założycielom. Za najważniejszą z nich uważa Partnerstwo. Dobra współpraca oraz bliskie relacje z partnerami i klientami to recepta na sukces. Knauf, jako lider rynku materiałów budowlanych, wyznacza wzorce i kierunek rozwoju dla: produktów i systemów opartych na gipsie, materiałów energooszczędnych, standardów współpracy z klientami

Dla ludzi z branży budowlanej Knauf to synonim gipsu. To skojarzenie nazwy materiału budowlanego z nazwą producenta nie jest wynikiem przypadku. To rezultat wielu lat ciężkiej pracy w budowaniu pozycji lidera na rynku i najwyższej jakości produktów, która jest dla priorytetem od momentu powstania firmy.

OD 25 LAT W POLSCE

Produkty marki Knauf są dostępne w sprzedaży w Polsce od 25 lat. W tym czasie zbudowano silną pozycję lidera na rynku materiałów budowlanych. Marka Knauf należy do najlepiej rozpoznawalnych w swojej kategorii i jest postrzegana jako marka Premium, za którą zawsze stoi wysoka jakość .Oferta w Polsce obejmuje systemy suchej zabudowy na bazie płyt gipsowych, gipsowo-włóknowych i cementowych, tynki gipsowe i cementowo-wapienne, masy szpachlowe, gładzie polimerowe, wylewki, produkty chemii budowlanej, w tym kleje, fugi i silikony, a także systemy ociepleń z tynkami elewacyjnymi i farbami. Dystrybucją wyrobów firmy KNAUF w Polsce zajmuje się KNAUF Sp. z o.o., która posiada na terenie kraju sieć liczącą ponad 300 dystrybutorów.

W Polsce prowadzi produkcję w 5 fabrykach:

od 1996 roku w fabryce płyt gipsowo-kartonowych w Rogowcu, k. Bełchatowa

od 1998 roku w fabryce tynków i mas szpachlowych w Jaworznie

od 1998 roku w fabryce płyt gipsowo-kartonowych w Brzeziu, k. Opola

od 2000 roku w fabryce chemii budowlanej w Rogowcu, k. Bełchatowa

od 2012 roku w fabryce tynków gipsowych w Rogowcu k. Bełchatowa

Podstawowym surowcem do produkcji jest syntetyczny gips, który powstaje jako produkt uboczny procesu odsiarczania spalin Elektrowni Bełchatów oraz Jaworzno III. W ten sposób firma Knauf przyczynia się bezpośrednio do ochrony naturalnego środowiska człowieka. Systemy Knauf są stale doskonalone. Firmowe laboratorium, opracowujące poszczególne rozwiązania techniczne, przywiązuje ogromną wagę do wysokiej jakości produktów. Nowe produkty i technologie spełniają wysokie wymagania techniczno-budowlane, w tym między innymi wymagania ochrony p.poż. oraz izolacji akustycznej. W fabrykach wdrożono zaawansowany system zarządzania jakością. Dzięki temu wszystkie produkty mają stałą, najwyższą jakość. Knauf pracuje zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2001, jak również według odpowiednich norm i przepisów krajowych oraz zakładowych.

Knauf jest nie tylko producentem materiałów budowlanych. Zmienia i kształtuje przestrzeń. Wspólnie z klientami buduje lepszy świat wokół nas. To cel i codzienne wyzwanie. Żaden budynek nie powstanie tylko przy udziale jednego człowieka. Do sukcesu potrzeba zgranego zespołu. Co sprawia, że Knauf to Knauf? Knauf to ludzie. Kluczową koncepcją w rozwoju firmy jest partnerstwo – tworzenie prawdziwych relacji, opartych na wzajemnym zaufaniu z partnerami i klientami. Rozumie oczekiwania rynku i potrzeby klientów. Ściśle z nimi współpracując, rozwija i udoskonala produkty, tak by zmieniały na lepsze codzienne życie ludzi. Stosunki z partnerami opiera na tworzeniu długofalowych relacji, nie tylko biznesowych, ale także personalnych. Jako firma zawsze trzyma się jednej zasady – „my” jest dla ważniejsze niż „ja”. Postrzega siebie jako partnera dla klientów.